Wyszukaj

Reklama

Obsługiwane przez usługę Blogger.
piątek, 18 marca 2011

Mowa kwiatów

Autorem artykułu jest Poczta Kwiatowa

Kwiaty pozwalają subtelnie i elegancko powiedzieć o swoich uczuciach. Bukiet czerwonych róż symbolizuje miłość i namiętność. Czy jednak purpurową różą można kogoś obrazić?
Jeszcze w XIX wieku istniał szczegółowy kodeks towarzyski określający, jakie kwiaty można podarować w danej sytuacji. Płomienna róża ofiarowana pannie przez kawalera uznawana była za afront! Młodą kobietę należało obdarowywać kwiatami jasnymi, pastelowymi, co korespondować miało z jej czystością i niewinnością. Nieco ciemniejsze odcienie zarezerwowane były dla oficjalnych narzeczonych. Natężenie barw powinno wzrastać wraz ze zbliżającym się terminem ślubu; purpurowe róże panna mogła otrzymać w przeddzień ceremonii. Przesłanie karminowych róż zamężnej kobiecie stawało się powodem plotek i dociekań o stosunkach łączących ją z ofiarodawcą
mowa_kwiatow

Z rygoryzmem obyczajowym wiązała się też popularność słowników kwiatowych. Młodzi ludzie, pozbawieni możliwości swobodnych kontaktów i rozmów posługiwali się odpowiednio skomponowanymi bukietami. Za pomocą wiązanek zakochani mogli prowadzić tajemne rozmowy; każdy kwiat miał swoją wymowę.

Dziś nikt już nie flirtuje za pomocą misternie dobranych kwiatów. Jednak warto przypomnieć, jakie znaczenia przypisywano poszczególnym roślinom.

Akacja - ranisz mnie.
Aloes - sprawiasz mi ból.
Amarylis - lubisz uwodzić.
Aster - jestem wiecznym optymistą.
Barwinek - szkolna przyjaźń.
Begonia - chcę, aby łączyła nas przyjaźń.
Bez biały - podziwiam Twoją piękność.
Bez fioletowy - oddaje Ci swoje serce.
Bratek - myślę o tobie i czekam na znak.
Chaber - nie śmiem Ci wyznać moich uczuć.
Chmiel - czekam na lepsza okoliczność.
Chryzantema biała - stara miłość nie rdzewieje.
Chryzantema fioletowa - wieczność.
Cyklamen - czy będziesz ze mną?
Dalia - spójrz na mnie łaskawym okiem.
Fiołek - oznaka skromności.
Floks - spalmy nasze listy.
Frezja - uznanie i radość.
Goździk biały - mam czyste uczucia.
Goździk czerwony - gorące podziękowania.
Goździk - wielobarwny bukiet - znak odmowy.
Groszek pachnący - tęsknię za Tobą.
Hiacynt - cierpię przez Ciebie.
Irys - zaufaj mi.
Jaskier - mam nadzieję, że kiedyś mnie pokochasz.
Jaśmin - jesteś niewdzięczna.
Jemioła - pokonam wszystkie przeszkody, aby zdobyć Twoje serce.
Kaktus - ostrzeżenie.
Koniczyna - chcę wiedzieć jakie żywisz uczucia.
Konwalia - pozdrowienia i uśmiech.
Krokus - oznaka radości.
Lewkonia - jestem wspaniały.
Lilia - mam czyste uczucia.
Lwie paszcze - zwróć na mnie uwagę.
Mak - puść to w niepamięć.
Malwa - potrzebuje więcej czasu.
Margerytka - jesteś najpiękniejsza.
Mieczyk - będę walczyć o Ciebie.
Mięta - zachowam o Tobie dobre wspomnienia.
Mimoza - wielka czułość.
Nagietek - moje zamiary są uczciwe.
Narcyz - nie masz serca.
Niezapominajka - nie zapomnij o mnie.
Oset - rani mnie, to co mówisz.
Paproć - oznaka powagi.
Pelargonia - pragnę szczęścia.
Petunia - wierzę w Ciebie.
Pierwiosnek - miłość jest przed nami.
Piwonia - otaczam Cię opieką.
Prymula - nie bądź nieśmiała.
Rezeda - wierzę, że i ty mnie pokochasz.
Rozmaryn - wspominam Cię.
Róża czerwona - kocham gorąco.
Róża biała - zasługujesz na wielką miłość.
Róża żółta - odwzajemnij moją miłość.
Rumianek - niezłomna wierność.
Stokrotka - chcę być przy tobie.
Storczyk - zmysłowość.
Suchy bukiet - wyraz skruchy.
Tulipan - dobrze mi z Tobą.
Wrzos - jesień w miłości.
Zawilec - oznaka dobroci.
Żonkil - jestem zazdrosny.
---
www.pocztakwiatowa.pl Niniejszy artykuł może być kopiowany i przedrukowywany wyłącznie w niezmienionej postaci - dotyczy to także wszystkich linków w tekście.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

0 komentarze:

Translate

Popularne posty

Archiwum bloga

Obserwatorzy